fitnessmed.pl - zdrowie i odchudzanie dla kobiet - Grodzisk Mazowiecki

Our Gallery

Contact Info

27 Division St, New York, NY 10002, USA

+1 (044) 123 456 789

info@example.com

FLYWHEEL TRAINING

FLYWHEEL TRAINING

co to jest?

Trening ekscentryczny lub trening inercyjny – rodzaj treningu siłowego, w którym wykorzystywana jest siła bezwładności. Jest to trening z wykorzystaniem koła zamachowego (FWED).

Polega na przyśpieszeniu lub zwolnieniu koła zamachowego poprzez siłę mięśni. Rozpędzając akcesorium mięśnie znajdują się w fazie koncentrycznej skurczu, a po przekroczeniu progu bezwładności koła, doprowadzając do wyhamowania jego ruchu, mięśnie znajdują się w fazie ekscentrycznej. Siła potrzebna do manipulowania prędkością zależy od bezwładności koła zamachowego, a nie od masy.

Wykorzystanie fazy ekscentrycznej daje lepsze efekty treningowe w porównaniu do treningu konwencjonalnego. Udowodnione jest, że w tej fazie mięśnie są w stanie wygenerować aż do 120% całkowitej siły mięśniowej, co w przypadku treningu tradycyjnego (np. dźwigania ciężarów) jest niemożliwe. Jest to spowodowane przez biologiczne ograniczenia organizmu, który redukuje wysiłek włożony w tę fazę. Redukcja ta nie następuje podczas treningu z użyciem Flywheel – zwiększona eksploatacja mięśni w fazie ekscentrycznej przekłada się na większy przyrost tkanki mięśniowej (hipertrofia) oraz zwiększenie wytrzymałości włókien mięśnia, którą

potocznie można określić siłą. Podczas treningu inercyjnego trudno o kontuzję, ponieważ pozwala on zachować większą kontrolę nad ciałem i wzmacnia tkanki, które zazwyczaj są bezbronne przy bezwładności w trakcie upadków i zderzeń. Przy tej formie aktywności fizycznej trudno o kontuzję, a jej efektem ubocznym jest uodpornienie ciała na urazy mechaniczne.

Trening ekscentryczny doceniany jest przez wielu sportowców. Pozwala poprawić lub utrzymać zdolność systemu nerwowo-mięśniowego do generowania szybkiej produkcji siły eksplozywnej, która jest bardzo ważna dla osób uprawiających sporty kontaktowe czy dla biegaczy.

Trening Flywheel jest bezpieczny. Wykorzystywany z powodzeniem zarówno w treningach siłowych, jak i w rehabilitacji mięśniowo-szkieletowej (m.in. w leczeniu sarkopenii u osób starszych). Wymienne obciążenie pozwala na łatwe dopasowanie poziomu trudności do predyspozycji fizycznych dzięki czemu pozwala na osiągnięcie indywidualnych celów treningowych.